Sommarn dör och min rastlöshet är min

Nu sitter jag i lägenheten för mig själv och kämpar med att lära mig fingerpick. Det tar tid och kraft. Jag valde själv att stanna hemma från Talludden ikväll, jag kände att jag behövde lite tid. Det är rätt skönt att sitta i lägenheten och höra genom väggen hur grannen diskar, spela gitarr tills jag bara vill slänga den i väggen när jag kommer på att jag faktiskt inte ens äger den, det är skönt när det är tyst. Jag hör bara de ljud som jag väljer att höra, förutom grannen då. Men det stör mig inte.

Jag förvånade mig själv idag när jag faktiskt tackade nej till mina vänner och valde att stanna hemma istället. Det är inte riktigt likt mig men jag kände mig inte Bäst På Fest helt enkelt. Men jag hoppas att alla andra får en kanonkväll, för det tänker jag ha. Jag får se om jag kanske följer med på en promenad senare ikväll i kalla friska luften, men det får jag se. Jag vill bara ta kvällen som den kommer.

Det slog mig att jag måste bli bättre på att uppdatera bloggen också. Imorgon kommer ett längre inlägg där jag delar ut priser till Årets kund bland andra. :)

Jag älskar mitt meningslösa liv. Det slog mig att jag nog kommer sakna lite att gå till jobbet på morgonen. Första timmen innan vi öppnar på ICA är så mysig, man hör faktiskt radion då och man kan bara lala runt och mysa.

Snart börjar skolan igen och jag kan inte bestämma mig hur det känns. Allt blir som vanligt igen.
Du är min skatt

Kommentarer
Postat av: tåsse

ah, det är så mys att vara ifred och bara njuta av livet ibland :)

2008-08-10 @ 03:22:30
Postat av: Maggan

Festandet kan vi ta igen när skolan börjat (;

2008-08-10 @ 13:18:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback