De ler åt allt och inget

Nu har jag jobbat mina 8 veckor på ICA i Storuman, jag kom nyss hem. Det känns riktigt riktigt bra, men lite sorgligt. Så jag lyssnar på glad musik för att peppa. Så nu tänkte jag dela ut lite priser till mina favoriter och ofavoriter.
Priset till Årets Legvisare måste bara gå till kvinnan som är kring 50 bast, alltid köper snus och läger sin legitimation på dosan. Hallå, som om jag skulle misstänka henne för att vara 17. hon är gullig och förtjänar en eloge som förstår vårt system.

Priset till Årets snabbaste kund måste nog gå till våra Pantisar, här nämns inga namn. Men de är så snabba att jag inte hinner hälsa så är de färdiga.

Priset till Årets cigarettköpare går nog till "Rosa Blend kvinnan" Go girl!

Priset till Årets frukthandlare måste gå till Fruktmannen som bara köper en och en av alla konstiga frukter han kan hitta och har varenda en i en påse. Han är inne nästan varenda dag, ibland köper han en mjölk eller en cateringmacka också.

Priset till Årets barn var självklart. Barnet som bytte ut sin mammas börs mot sin egen barbiebörs ska ha en stor kram. Hon förgyllde min sommar.

Priset till Årets klant går nog till mannen som ställde sig för att betala när han fortfarande hade kvar varorna i korgen.

Priset till Årets ordvitsare är solklar!

En kund tar ner tobak från cigarettskåpet.
Man - Är det här piptobak?
Jag - Jag vet ingenting om sådant :)
Man - dra den så ser vi
Kassan - *PIP*
Man - Jajemen, där ser du. Det var minsan PIPtobak!

Priset till Årets utlänning går till.. Thailändaren som är så glad och sprallig och ofta glömmer de få varor han köpt så att man får springa efter honom.

Priset till Årets Norsk går nog till kvinnan som jag alltid fick hjälpa när hon inte hittade något. Hon är för övrigt årets enda trevliga norsk kan jag tyst medge. Haadee!

Priset till Årets Dansk går nog till de två som handlade för över 4000, hade två vagnar. 150 varor! Då ska jag tala om för er att en vanlig veckohandlare handlar kanske kring 70. Men danskarna handlade kring 150 varor, helt sinnesrubbat. De började sin handling med att lägga upp allt på hög på bandet, när jag såg hur mycket de hade var jag tvungen att be dem lägga varorna på rad. De var så snälla att det värmde i hjärtat och jag förstod nästan vad de sa.

Priset till Årets Personal måste nog gå till... Fan vad svårt... Jag tror årets personal måste bli Carolin och Mona-Lisa. Världens bästa arbetskamrater! De har räddat många tunga stunder. Jag älskar Carros skratt som hörs genom hela butiken och Monas ärlighet. Tack Carro och Mona! Fast ja, alla andra är också stjärnor. All personal har varit fantastisk, de har haft tålamod med mig ;) Tack.

Priset till Årets jobbigaste kunder går oavkortat till Norskarna. Inget ont om er normän, men for hilvede. Lär er ta ut vagnarna, ställa upp varorna på rad och lär er hur man inte bygger berg. Och vet ni vad!? Man kan dra kortet och slå koden medans man väntar, och man kan plocka ner cigaretterna själv från cigarettskåpet. OCH JA VI HAR PETTERÖS!

Priset till Årets Bästa Kund var svårt att ge. Jag har många stammisar som gör mig glad. Men det är de små sakerna som räknas, så priset till Årets kund går nog till Mannen som gav mig tuggummi när jag var som mest sugen. Eller vaktmästarn som bjöd mig på godis ur hans 1 kilos påse.

Priset till Alla kunder... går till... spänningen är olidlig... Alla kunder! Ni ska alla ha en applåd för att ni stått ut med mig och mina snedsteg. Mitt sätt att börja nynna på God save the queen när jag blir stressad. Tack för att ni inte skrattat åt alla räkor jag dragit i mikrofonen, tack för att ni inte skrattade så att jag hörde det i alla fall. På tal om det så var jag nära på att nysa i mikrofonen idag, men jag höll mig.

Nu ska jag inte säga följande på ett bra tag: Hej -  På summan? - ja du kan dra kortet - vill du betala med kortet?  - prova en gång till, den är så tjinkig  - stoppa i pengen igen bara, ibland vill den inte samarbeta - vill du ha kvittot? Jag kan prova dra kortet - du såg inte möjligtvis vad den här kostade? - Marlboro? mild? 2 stycken? Bra, då springer jag bak och hämtar - tobaksnyckeln - en kassa till tack!  - en tredje kassa tack! - Thomas, kan du komma till kassan? - Catrin, du ska till spelet!  - Då blev det "summa" - Då får du "summa" tillbaka! - Du har inte 50 öre som du vill bli av med? Då blir det lite lättare för dig att gå hem.


Kommentarer
Postat av: Ina

;) underbart inlägg :P

2008-08-10 @ 18:10:07
URL: http://snowstars.blogg.se/
Postat av: Lisa

Grattis till alla vinnare!

Och grattis till dig, Sara, som lyckats stå ut med alla kunder :)

2008-08-11 @ 20:50:21
URL: http://lisaanderback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback