En doft av sommarens sista dagar

Skolan har dragit igång igen och jag har ingentning positivt att säga om saken. Jag skulle helst bara vilja sitta i min lägenhet och spela gitarr och sjunga högt. Det är min dröm, att kunna leva på att sjunga och spela gitarr i ett hus vid en sjö mitt i ingenstanns. Jag vill inte göra något annat än att sjunga, för mig själv och kräken i skogen. Skulle inte det vara det bästa...

Jag sitter och pratar med Michal från Polen och kom på att det var 11 månader sedan vi sågs sist. Det är länge sedan, och vi håller fortfarande kontakten. Det är roligt men jobbigt med vänner som bor så långt bort.

Veckan började bra när Markus kom på besök en sväng, det var riktigt trevligt. Det är alltid roligt att träffa nya vänner! Tack. Jag borde lära mig av hans livsstil, han är inte ens arg när han är förbannad. Så vill jag också vara. Jag vill också gå runt och le jämt och se postivit på tillvaron. Jag vill också orka cykla 500 mil.. Tänk om man hade sådan viljestyrka.

Vädret är i alla fall på min sida idag, det var länge sedan Mr sunshine hälsade på.. Jag ska snart gå ut och ta vara på dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback