Det är ett jävla hyckleri

Första dagen på ICA är avklarad och jag tycker verkligen om att jobba där. Idag kom landets trevligaste kund in och bjöd mig på tuggummi och många kunder förvånade mig. De trevliga tar kvitton men de sura som borde vara noga och vilja testa mig låter mig kasta bort kvittot, beviset på att jag garanterat slagit fel någonstanns. Människor fungerar så, när de ser att det är en nybörjare som sitter i kassan så måste de kolla kvittot. UP YOURS, säger jag, när jag vet att jag inte slagit fel. HAHA!

En lokalkändis var på väg att betala varorna med enkronor och beloppet låg på runt 90 kronor. Så kassörskan ropade på en kassa till för det såg ut att ta tid. Vindarna vände och han hade någon peng av större valör.

En annan lokalkändis handlade av mig... få se... ungefär 20 ( ! ) gånger idag!

Sedan har jag en väl igenkänd kund från förra året som faschinerar mig. Han kan inte vara byggd som oss andra. För varenda gång han är inne handlar han EN lime, EN passionsfrukt, TVÅ citroner, TRE Kiwis, säkert EN av varje av 4 frukter eller rotfrukter som jag inte har hört namnet på, sedan om han söker efter variation köper han kanske en fil! Vad håller människan på med? Jag minns förra året då jag satt där och inte hade riktigt koll på vad jag höll på med med PLU-nummer och grejer, då var han ingen omtyckt man. Jag var tvungen att söka upp alla nummer i pärmen och det tog en jäkla tid. När jag såg att han stod i min kö idag kunde jag inte låta bli att småle.


Kärring - Kan jag dra kortet?
Jag - Ja det är bara att dra! :) (långt som satan här ifrån surtant.... )
Så snälla ICAbesökare:

låt bli att bygga varuberg
vänd streckkoderna mot er
använd inte korg, använd vagn
ta ut kundvagnen
köp inte: för platta varor
                för tunga varor
                plastpåsar - visa er på styva linan och bär i händerna
                varor som det ska vara erbjudanden på som inte är fixade i kassan
                ost
                frysvaror
                knark

I nästa avsnitt av min ICAserie -
Vilka är egentligen trevligast, vad använder de för kläder och vad köper de? ;)

Kommentarer
Postat av: Ina

haha, det känns ju lite önödigt att dra runt på en vagn om man bara ska ha två liter mjölk och en syltburk :p

2008-06-17 @ 12:24:31
URL: http://snowstars.blogg.se/
Postat av: joel

det skönaste är att dina två kategorier är allmänt och jämmer och elände.. jävligt karakteristikt och kliche så som jag tänker att folk från storuman ska vara... HAHAHA!

2008-06-19 @ 16:43:29
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahaha.

2008-06-19 @ 23:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback