Mitt hopp och min helande tröst

Dagen började bra, ett trevligt samtal med en gammal vän, en lugn musiklektion och lunch med Johanna. Sedan vände allt...
Det var dags för naturkunskap.
Jag vet inte om jag nämnt tidigare hur mycket jag hatar det, om inte så - HATAR jag verkligen naturkunskap! Det förstör mitt liv och jag vill bara gömma mig i garderoben när det står Na på schemat. Så nu är mina glasögon prickiga av arga tårar! Jag skulle kunnat spöat på någon idag, men istället gick jag till Iren och svor en stund så kändes det bättre. Iren tyckte att det var en bra idé hon ville ju inte riskera att någon skulle få en käke ur led. ( För det hade jag säkert klarat av, right... ) Jag var så arg att det rök ur öronen.. Sedan gick jag hem för att lyssna på Reggae och här sitter jag nu.



Reggae har en magisk effekt på mig, jag blir hög bara av att lyssna på musiken. Det har nog en mer negativ effekt på grannarna, men klockan är två så det struntar jag fullkomligt i. Jag gör det endast för mitt eget välmående. Det är jag värd efter en så tuff dag.

Lite reggea och ensamhet botar allt. Ibland kan det vara skönt att låsa dörren en stund och strunta i omvärlden. Glömma bort de kommande fyra veckorna, glömma bort människan som var nära på att få käken ur led idag, glömma bort labrapporterna som ska göras, blunda för att det både ser ut och luktar som andra världskriget här inne. Då är det bättre att istället tänka på att jag egentligen är världens lyckligaste och att allt faktiskt är verkligt och det händer mig. Då är det bättre att tänka på att jag snart får avreagera mig på Johanna när hon kommer för att äta med mig som vanligt. Hon är bäst. Jag får tänka på att hon är världens bästa vän och ställer alltid upp, no matter what.


kära vänner i ljus och i mörker
i växlande väster och öst
är ni alltid mitt hopp och min helande tröst
min helande tröst

Look who's dancing now!

Kommentarer
Postat av: Anna

Idag var nästan ändå det värsta med nautrkunskap. Snacka om att bli dåligt överrraskad!

2008-05-27 @ 16:21:27
URL: http://jonssn.blogg.se
Postat av: Mirja D

jag håller med till 100 % att reggae är så underbart! tänk om livet vara att lyssna på Reggae och dricka kaffe! Då skulle jag ÄLSKA livet! :)
Hoppas allt ordrar sig!
Miss you, Hun!
Pusspuss!

2008-05-27 @ 21:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback