Sagan om en fantasi Del 2

Nu har jag just sett den andra filmen om Barnen i Bullerbyn.
Jag har inte ångrat mig, jag vill fortfarande vara ett av dem.

Jag blir alldeles varm i kroppen när jag ser hur de har det. De lurade så många de förmådde på 1a april - De ställde fram skolans klocka två timmar för att få upp fröken ( själv skulle jag i och för sig aldrig kliva upp två timmar tidigare för ett aprilskämt ), Olle plockade en hel säck med sten i hopp om att få den såld, fast han fick så klart inte ett öre. Lasse blev arg för att de lurade honom att han hade hål i brallorna. Jag blir alldeles glad när jag ser hur Lasse skrattar åt lappen de satt på pigans rygg, på dymmelonsdagen, med texten " Oh vad jag tycker om Oskar". De skrattar tills det nästan sprutar mjölk ur näsan på dem.

Lasse trillar i en isvak för att han var lite för kaxig, och Bosse slänger ur sig " Tänk om du kommit hem och vart drunken! ". Jag vill vara ett av dem.

Jag vill forfarande att julen ska vara så där viktig som den var när man var liten. När man gick runt och väntade på paketen tills man blev gråhårig. När julafton betydde väntan och vuxenmat mat hos någon släkting. Jag saknar känslan av att sitta vid matbordet tillsammans med alla vuxna och inte förstå hur de kan äta så mycket och prata så mycket om ingenting. Jag vill att det ska vara lika kul nu att sova över hos någon på en madrass på golvet, som det var när man var liten. Jag vill också leka förstenad och tycka att mamma är värsta partypoopern som kommer och avbryter leken för att det är mat! Jag saknar att vara liten ibland, fast när man var liten ville man vara stor. Man är då aldrig nöjd.

Jag vill ockå ha en piga, eller en dräng... Tänk er vad praktiskt. De skulle få jobba häcken av sig, och göra alla mina läxor.

Jag vill också ha en skomakare i byn som ironiskt nog heter Snäll, fast han inte är särskilt snäll, inte ett dugg. Jag vill ha en skomakare, de finns inte nu. De sitter i alla fall inte i sina stugor och hamrar på skosulor längre och skriker "Stäng döra! " till ungar som nästan snöat bort. De hade allt bra tur som räddades från skomakare Snäll av Pappa.

Jag känner lite med Bosse också. Han är inte riktigt som de andra barnen, han är lite klokare tror jag. Han ser mest deppig ut i och för sig, han är den som somnar innan tolv på nyårsafton. Det är han som slängde tillbaka kräftan i vattnet för att den såg så ledsen ut i ögona. Bosse är nog mitt favoritbullerbarn. Lasse har för stor grop i hakan och är påtok för kaxig, Anna är för tråkig, Britta är för gammal, Olle är bara för mycket Olle, Lisa är iofs rätt söt, Kerstin är för liten och för mycket barn.

Nej nu får det vara nog om BBB. Jag kanske skriver någon rad om mina favoritbarn senare.

Fuck you och tack för mig.

Kommentarer
Postat av: Stoffe Sikström :)

Ja jävlar kan du inte lägga in några gamla bilder på jag och du :P Men nejdå! :P

2008-05-27 @ 10:32:34
URL: http://st0ffesikstr0m.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback