Elegi

Nu har man bastat och snackat skit med Hampus :) Det är alltid trevligt att bara sitta och prata och ta det lugnt.

Nu har min kamera kommit, och jag har aldrig varit så förälskad. Jag överger den aldrig, det lovar jag.

Jag har inte så mycket mer att säga, jag har lite skrivtorka nu igen men jag ska göra mitt bästa för att skriva mer och mer ofta!

Det har varit en konstig vecka, det känns som att bitarna börjar falla på plats nu..

Jag läste nyss om låten Elegi, av Lars Winnerbäck. Jag läste nyss vad den handlar om. Att den handlar om hans tjej som var tvungen att åka ifrån han för att hennes mamma var sjuk och gick senare bort, och att frasen " för ett barn som aldrig kom", syftar på hans tjej som fick missfall.. Elegi betyder nämligen klagosång eller klagovisa, det kan också vara en dikt eller sång till någon som dött. Den låten är verkligen sorglig och den ger mig rysningar, den är så vacker.. Ville bara dela med mig av det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback