Utmanad

Anna och Ina tyckte att jag skulle göra det här, så visst :)

Reglerna är följande:
* Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg. (check).
* Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
* Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
* Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.

Då kör vi!

1. Jag har utvecklat någon konstig fobi mot vissa träsorter, som inte är lackade. Som smörknivar, pennor, sopkvastar, kökslevar och sånt ;) Jag vet inte alls hur det började, men jag låter Johanna hämta skärbrädan och jag har bara smörknivar av plast.

2. Jag är beroende av textTv. Jag sitter som en pensionär i soffan och läser nyheterna på textTv. Mitt favoritnummer är 601, på tv just nu. TextTv är bra att ha, jag lovar! Try it! 

3. Min bästa kvällsunderhållning är gitarren, som just nu saknar en Dsträng.. Jag sjunger mer gärna än bra och det kliar lätt i fingrarna när jag inte fått spela på min älskling på länge.

4. Min familj är det bästa jag har. Mamma och Pappa ställer alltid upp för mig! Precis som mina systrar. Jag vet att jag gjort det besvärligt för dem vissa gånger, men jag vet också att de älskar mig lika mycket ändå.

5. Jag var beroende av gossedjur när jag var liten, jag skojar inte. Jag har två stora sopsäckar proppfulla nere i källaren. Alla har åkt ner dit, utom ett. En ljusbrun nalle med en brun rosett runt halsen. Den har jag i lägenheten. Jag fick den av min farfar när jag var liten. Den är smutsig och sliten men det gör ingenting. Den är världens bästa nalle, jag fick den av världens bästa farfar.

6. Jag är nog inte särskilt optimistisk av mig. Jag är inte det minsta lilla tjurig. Jag kan inte tänka, fem till, bara fem till! Jag ger upp så fort jag känner att det går tungt. Jag har ofta åsikter och de framgår rätt tydligt om jag är intresserad av ämnet, men jag är inte rädd för att säga om jag tycker att politiker är lite smått dumma i huvudet eller tänker helt fel. Jag är nog rätt kaxig, min svenskalärare satt en "varningsflagga" på mig när jag började ettan, hon säger att jag är kaxig men på ett bra sätt.

7. Jag lyssnar på musik ungefär 12 timmar om dagen. Jag har alltid en hörlur i örat, för Ipoden följer med mig överallt. När jag kommer hem kopplar jag ur hörlurarna och kopplar in den i stereon istället. Så på så sätt är den på hela dagen, när jag ska sova sätter jag på vilotimern på Ipoden och somnar till musiken. Då vaknar jag ofta istället av att jag ligger på hörlurarna och hela ryggen värker. Men det är det värt.

Nu tänkte jag utmana  personer också. Jag utmanar er ändå, även om ni redan blivit utmanade ;P
Lisa - Maggan - Stoffe - Sandra - Johanna - Petter - Majsan

Kommentarer
Postat av: Mamma

NU gick din sida att läsa, inte för jag förstår det sista inlägget, en det är för det samma, Kramar i massor,

2008-10-23 @ 18:06:42
Postat av: Emma

Jag utmanade oxå dig men jag glömde lämna ett meddelande :S

2008-10-23 @ 21:09:29
URL: http://surname.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback