Jag säger Kom, här är världen, här är livet vi ska leva i

Vem är jag?

Det skrämmer mig lite att jag knappt vet själv. Jag vet att jag är Sara Paulina Pettersson 901123. Jag har ett födelsemärke i varje hand och jag har 38 och 2 tredjedelar i skostorlek. Min enda hobby är att sjunga högt och spela gitarr. Jag har fem par adidasskor som jag knappt använder.
     Jag är en pessimist som inte har höga tankar om livet.  Mina syskonbarn är min största skatt och jag är på tok för dålig på att ringa mina systrar. När det gäller mer ytliga saker är jag duktig på att prata men dålig på att lyssna, när det kommer till mina personliga tankar pratar jag helst inte alls. Jag har en hatkärlek till långa kalla promenader. Mina föräldrar bor tillsammans och är kära. Musik kan göra min dag, det är det enda jag behöver. När jag längtar så längtar jag med hela hjärtat, och när jag är glad så ler hela själen.
     Jag är duktig på att glömma bort mina närmsta vänner och det skäms jag för. Jag har svårt att vara mig själv inför främmande människor. Jag älskar kyssar och närhet. Jag förstår mig inte på motorer, men lyssnar gärna om du vill prata om det. Jag gråter ofta och älskar te. Jag tycker inte om att ta i trä och jag blundar ogärna inför människor jag inte känner. Jag ser visserligen smartare ut i glasögon, men skenet bedrar. Skolan är inte min starka sida och jag beundrar de som har sinne för humor.
     Jag pratar med mig själv när jag är ensam och när jag glömmer bort att jag inte är det. Jag skrattar sällan. Döda poeters sällskap är min favoritfilm och mina egna tankar kan skrämma vettet ur mig. Jag koncentrerar mig på sångtexter när jag inte får bli stressad och jag har god hand med vuxna människor. Jag tror att jag har fallit men jag vågar inte chansa.

Nu vet ni kanske något om mig som ni kanske inte redan visste och som jag knappt vet själv.

Jag tror detta är jag, Sara, men jag är inte säker... Jag tror man måste leva en livstid innan man känner sig själv. Jag tror på livet, men jag räds det också. Tanken på att detta är jag, svart på vitt, kommer förmodligen att hålla mig vaken inatt.

Det här är jag.


Kommentarer
Postat av: Mårta

Du glömde skriva att du älskar mig...

2008-09-01 @ 23:54:12
Postat av: Idahho

Om du måste vara vaken om nätterna för att du är den du är, så måste det vara riktigt riktigt illa för oss andra dödliga. Du är ju världens bästa Sara :) Älskar dig sötnos nu och sen alltid ^^ puss

2008-09-02 @ 09:53:03
Postat av: Markus

Om du ska vara vaken på nätterna får du ju slå en pling, jag är alltid vaken! Tycker det var otroligt spännande att läsa detta och det fick mig att tänka på hur min "Vem är jag" skulle sett ut.. Jag skrev det och tog en del och publicerade på apan men det blev för tungt att skriva sen..



btw, uppdatera bloggen oftare, människor vill läsa om dig! Du är spännande!

2008-09-02 @ 12:44:03
Postat av: Linda Hallén

fan vilket härligt bild du har av dig själv. :) du är underbar sara :P

2008-09-04 @ 04:12:14
Postat av: Snorgran

Va bra du är på å veta vem du är Tantsari, allt stämmer ju :)

Sötsak. Saknar dig gumman.

Puss

2008-09-04 @ 17:39:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback