Jag skall finna all min lycka...

Nu har en ny vecka dragit igång igen och som vanligt så är dagens tyngsta ansträngning att kliva upp ur sängen.. Jag väcktes av någon glad reggaelåt som gjorde att jag ville kasta telefonen i väggen och somna om. Tandborstningen gick som vanligt åt pipsvängen när tandkrämstuben var så gott som tom, och den lilla tandkräm som fanns kvar drogs ner till avloppet.. Självklart snubblar man också när man ska på med byxorna och tröjan fastnar i glasögonen. Men vad mer kan jag förvänta mig av dagen, det är ju måndag.

Dagen började bra med logiskt tänkande på filosofin, min starka sida. Fast min fisofiska sida sviker mig ibland, jag förstår inte riktigt varför de gör allt så komplicerat. Sedan fortsatte allt med en lång och kall promenad till matan, ett hemskt tråkigt besked och absolut tystnad.
Jag borde konvertera till hindu, det skulle göra livet mer intressant och varierande. Då fanns jag i ett fack, mitt liv skulle ha en rubrik. Svensk flicka,17, konverterar till hindu. Det vore min löpsedel för idag. Jag skulle ha en massa gudar att tro på, jag kunde ha min egna favorit och jag kunde inreda min lägenhet med bilder på Vishnu och heliga kossor. Jag kunde vara den smartaste under religionskursen och jag kunde imponera med min själavandring för pojkarna på byn. Jag skulle ha adidas superstardojjor med shiva på.. Det skulle jag..

Holy cow!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är rolig du

2008-09-30 @ 15:24:51
Postat av: nån som inte förstår

ännu en natt med dig i mina drömmar.

2008-09-30 @ 20:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback