För det är ångest, tvång och höstsäsong...

Jag har slutat för dagen och jag sitter som vanligt i lägenheten. Jag borde göra mig någon slags mat men jag vet inte om jag orkar. Jag borde städa lägenheten och garderoben, men jag vet inte om jag orkar det heller. Andningen går tyngre och jag skruvar upp volymen.

Jag skulle bara vilja vara ledig, inte ha några läxor eller måsten. Jag skulle vilja se en mysig film med en vän och när det blivit mörkt vill jag tända ljus och dricka mitt te. Jag vill i lugn och ro sätta mig i bara bh och mjukisbyxor för att spela gitarr och sjunga mig hes, det är nämligen det bästa jag vet. Jag önskar att folk fick höra hur jag sjunger när jag är ensam, det blir en helt annan klang, gitarren låter så mycket finare då.

Jag saknar mamma och pappa... Jag vill att min mamma kommer hit och äter middag med mig.

Jag tittar ut genom fönstret och ler. Den där kvinnan sitter där som vanligt och röker sina blend, mannen med påsen har inte rört sig sedan sist jag tittade ut och solen skiner faktiskt.
Jag trodde att jag såg dig, jag tittade närmare och insåg att jag hade fel.

They say that I'm a fool
for loving you deeply
loving you secretly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback