Everybody's worried about time, but i just keep that shit off my mind

What type of creature is man?... Ziggy Marley är min man idag, han fyller min lägenhet med sin lagom hesa stämma och sköna rytm. Jag dansar runt i lägenheten som bara jag kan, när ingen annan ser. Jag är grym. Jag tog upp gitarren, men den kändes lite nedstämd, så jag la bort den igen. Jag lät den vara. Jag gjorde ett försök att läsa psykologiboken, men jag lät den vara också.

Ikväll ska vi treor umgås och det kommer bli en rolig kväll, jag känner det i hela kroppen. Jag vaknade med en skön känsla, vred tvn, startade barnkanalen och somnade om. Det kommer bli en bra dag, solen bländar mig när jag tittar ut, folk är i rörelse och jag ser en man sitta på bänken utanför ICA. Han äter på något, om jag hade brytt mig om att ta på mig glasögonen hade jag sett vad... Han funderar säkert över vad som hände igår och hur det kunde bli så. Han är säkert på väg hem, han ville bara njuta av solen ett tag, precis som jag.



   We're on a ride that never stops...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback