Jag älskar.

Livet är inte enkelt, det är ingen lek.

Man ska skaffa en utbildning och man ska ha tid att slappna av.
Man ska träffa gamla vänner och lära känna nya.
Man ska vara glad och trevlig men våga visa känslor.
Man ska svara "bara bra", när någon frågar hur man mår.

Man ska ha ett intresse som man brinner för.
Man ska våga brinna, man ska ha tid att brinna.

Man ska handla och tänka efter.
Man ska tänka på hur man klär sig och för sig.

Man ska vara förnuftig och impulsiv.
Man ska leva i en värld som inte vill leva tillsammans med en.

Man ska hinna med, finnas till och leva i nuet.

Livet är för kort, det räcker inte till.
Jag räcker inte till, jag vet inte hur man räcker till.
Jag vill så mycket, men jag vet inte om jag vågar.
Jag vill säga så mycket, men jag kommer inte att våga.

Jag tror att man måste våga.
Jag vill så mycket, jag vill göra vad jag vill.
Jag vill leva i nuet, jag vill skaffa mig erfarenheter och jag vill älska.
Jag älskar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback