Jag tycker om mitt jobb...

Idag på jobbet kom det in en tant som pratade exakt som Kajsa Kavats mormor. Jag ville ge henne en stor kram, utan att förklara varför.

En man som ser ut som Börje Salming kom också in. Jag ville be om en autograf, men det skulle nog bara blivit skumt. Han var förmodligen inte Börje Salming. Han var nog någon helt annan.  Han var säkert en vanlig Storumanbo som inte alls lirar hockey.

Det kom in en tjej också, med shackrutiga byxor. Om jag någon gång skulle få för mig att köpa såna, snälla stoppa mig innan jag skämmer ut mig.

En gammal man kom in med sin halvdöva fru och skulle köpa sköljmedel. De har säkert varit gifta sedan Gustav Vasa regerade och de krympte tillsammans. De fick mig att le mitt största leende. De blev glada när jag kunde hjälpa dem att hitta rätt sköljmedel. Jag var glad över att kunna hjälpa till.

Jag har hunnit få två sångerbjudanden under dagen också. Det värmer.

Jag tycker om mitt jobb, när jag kommit hem.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback