Alldeles, alldeles underbar

Idag skiner solen och våren är mest slask. Den största anledningen till varför jag tycker så mycket om våren är asfalten. Jag älskar när asfalten har tinat fram. Det är ett slags bevis på att det snart är sommar. Sommaren är något av det bästa jag vet... på våren. När sommaren väl kommer är den mest äckligt varm och full av mygg och ibland - alldeles, alldeles underbar. Men jag älskar att njuta av sommaren på våren. Det är nog varför vi har dessa mellanårstider, höst och vår, för att vi ska kunna längta.

I helgen var det barndop och hela familjen var hemma hos syrran och myste. Det är alltid lika kul att träffas allihop!

Nu ska jag snart fara på skolan, det känns inte särskilt lockande att veta att jag har internationella relationer och jag ligger en mil efter alla andra. Jag ska lägga in högsta växeln och se till att jag blir klar idag. Om jag vill är jag riktigt snabb. De kallar mig blixten.
Hot, hot hot!



Kommentarer
Postat av: Lisa

"fara på skolan" - åh vad underbart med lite dialekt! Jag kommer snart hem :D

2009-03-25 @ 00:04:11
URL: http://lisaanderback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback