Pirater

När väckarklockan ringde 05:43 och jag vaknade från min dröm om pirater, så trodde jag att det var ett skämt. Eftersom vår reaktionstid ligger på 0,5-1 sekund i överraskande situationer så förstod jag inte direkt vad som hände. Det var minst sagt en överraskande situation. Men efter en sekund föll allting på plats, jag var tvungen att tvinga upp mig för att sätta mig på bussen 06:35, för att jag skulle på körkort i Lycksele...

Nu sitter jag i ett litet rum, med en liten säng, ett litet kylskåp, ett lågt skrivbord med två lådor och någon skum hylla. Jag sitter och tittar ut genom fönstret och ser hur snön faller. Jag hatar snö.

Nu är det inte länge förrän jag ska sätta mig med min grymt pedagogiska körlärare igen och köra runt på varenda smågata som finns i hela Lycksele. Kan jag inte det här innan imorgon så måste någon slå mig.

Jag har inget internet än... Så jag sitter och skriver detta i word! Jag glömde min Ipodkabel hemma, vilket betyder att jag inte kan koppla den till datorn och därför kan jag inte lyssna på musik via datorn, eftersom jag inte har min hårddisk med mig. Så jag sitter och lyssnar på Kapten röd i lurarna och bara väntar på att batteriet ska slut så att jag har en andledning att köra i diket nästa gång jag får chansen.

Om jag hade haft kabeln till mobilen med mig (men det har jag såklart inte) hade jag tagit ett kort och lagt upp för att ni skulle få se hur grymt filosofisk jag ser ut där jag sitter och tittar ut genom mitt fönster. Om man inte låtsas om snön så känns det som att jag är i Paris för att skriva en bok. En bok som skulle handla om piraterna i min dröm. Det skulle vara en actionthriller där jag är huvudkaraktären. Den skulle vara detaljerad. Den skulle bli en bestseller och jag skulle få ett erbjudande om att göra en film av den. Då skulle Kapten röd göra soundtracket och jag skulle vinna en oscar för bästa film, och en för bästa manus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback