Soffan väntar

Idag är det en sån dag när jag bara vill vika ner persiennerna, lägga mig i soffan under täcket och sova tills jag vaknar av mig själv. Sen vill jag ligga kvar så länge jag bara orkar. Jag vill äta frukost framför tvn och bara mysa.

Alla val man gör i livet påverkar vad som kommer att hända sen, stora som små val. Små, små saker kan göra att hela min värld vänds upp och ner. Samtidigt som små, små saker kan göra att jag går runt och sjunger hela dagen och önskar att gårdagen aldrig tagit slut. Små saker, som folk säger eller gör, kan förändra allt. Igår var en dag då jag gick runt och sjöng att jag var lycklig, idag är en dag när jag helst vill stänga in mig och bara prata med en enda person. Jag skulle bara vilja mysa och prata om politik eller vad som helst. Jag skulle behöva det.

Mamma ringde mig imorse och peppade mig, mamma vet alltid vad hon ska säga och när. Min mamma är den bästa. Om hon inte hade ringt imorse hade jag nog inte klivit upp, då hade jag säkert legat kvar i sängen fortfarande. Men nu gör jag inte det, jag lyssnar på musik som gör mig glad och jag gör mitt bästa för att tänka positivt.
Alla människor ramlar ner i en grop någon gång. Just idag är jag i den gropen, men jag kommer ta mig upp... Med lite hjälp.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Glöm inte bort vilken skatt en vanlig dag är! ytterligare en sak, Vänta inte på den stora lyckan så att du missar den lilla! Kramar i massor. Alfred var jätteduktig idag på sina skidor. Ring honom ikväll då blir han glad.

2009-03-24 @ 13:01:33
Postat av: Lisa

Jag håller med dig, de små sakerna kan verkligen förändra en hel dag, sinnesstämmning eller vad det nu är.

Och härmed skickar jag en liten internet-kram.

KRAAM!

2009-03-25 @ 00:08:52
URL: http://lisaanderback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback