Alexandra Nilsson

Kissie, eller Alexandra som hon heter får mig nästan att skämmas över att vara kvinna. Jag har läst hennes blogg nu några dagar och vet fortfarande inte om jag ska skratta eller gråta åt hennes attityd och henes dåliga paintbilder. Om det nu är någon slags roll hon spelar eller inte, spelar ingen som helst roll. Hennes blogginlägg är inte de minsta lilla intressanta eller ett dugg intelligenta. Hennes intelekt verkar gå jäms med hennes fotknölar.
Det värsta är att hon kanske är intelligent, men hon vågar inte visa det, för då skulle hon förlora läsare. Synd.

Till råga på allt så tjänar hon pengar på varenda ord hon skriver. Jag förstår inte vad det är hon får betalt för? Att säga hur snygg och sexig hon är? Att skryta över hennes bögkompis? Att skryta över att hon dricker åtta av sju dagar i veckan? Att lägga ut bilder på hennes personliga tränare? Att skriva långa inlägg om hur hennes fans följer efter henne? Att lägga ut videoinlägg på när hon förstorar läpparna? Att se ner på de som inte får plats i ett par tights i XS? Att säga att man är fet om låren går ihop kanske?
Mina lår går ihop, men jag är inte det minsta fet för det.

Nej. Alexandra "Kissie" Nilssons blogg får mig att bli lite ledsen över vilka människor ungdomar ser upp till idag. Jag vill inte se ut som henne, inte ens om jag fick betalt. Visst är hon snygg, det håller jag med henne om. Men jag tycker om mina läppar precis som de är, och jag tycker det är snyggare med tjejer som vågar visa vilka de är, som vågar ha lår som går ihop.

Tacka vet jag riktiga kvinnliga förebilder, som min mamma. Eller Tracy Chapman, en vacker kvinna som uttrycker hennes känslor genom att skriva otroliga texter och melodier.

Hon får tycka vad hon vill, men jag kommer inte hålla med.
Hon får se ut hur hon vill, men jag kommer aldrig se upp till henne.
Hon får skriva hur hon vill, men jag kommer inte ändra min uppfattning.

Tack för mig :)


Kommentarer
Postat av: Ina

Jag håller med. Kommer aldrig se upp till henne..

2009-11-16 @ 18:02:48
URL: http://snowstars.blogg.se/
Postat av: Lisa

Tummen upp!

2009-11-16 @ 19:31:42
URL: http://lisaanderback.blogg.se/
Postat av: Madde

Du skriver så klokt.. :) Man blir rädd när man läser hennes blogg.

2009-11-16 @ 22:25:36
URL: http://bumfan.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilket klokt inlägg.

2009-11-22 @ 21:24:50
URL: http://jonssn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback