When you float like a cannonball...

Det finns så mycket jag skulle vilja att jag gjort annorlunda.
Jag ångrar ingenting.
Jag önskar att jag vore bättre på att säga nej och ifrån.
Jag är nöjd över den jag är.

Jag vill både ha kakan kvar och äta den..

Jag är lycklig.
Jag hittade nyss en låt där Tori Amos sjunger med Damien Rice.

Jag vet inte varför jag skriver.
Jag vill nog bara... Skriva.
Jag borde skriva vad jag tänker.
Ingen kanske ens läser, men ändå.

Jag vill kunna måla, eller spela piano.

Jag skulle kunna åka till andra sidan jorden för att höra Tracy Chapman spela The promise igen.

Jag skulle vilja ha ett hus vid vattnet, med ett eget musikrum.
Där skulle det finnas en röd, blank flygel.
Jag måste lära mig att spela på den.
Jag skulle ha en schäferhane som förstod mig.
Jag skulle sitta på min altan och spela gitarr.
Jag skulle gå ner till vattnet och kasta sten.

Jag ska hem till Mamma och Pappa nästa helg.
Jag längtar.


Kommentarer
Postat av: Maggan

Nu rycker du upp dig tjejen!

2010-08-25 @ 20:41:00
Postat av: mirja

Får jag komma o hälsa på dig i ditt hus vid vattnet när du hittar det? Eller jag SKA komma! Jag saknar dig vännen! Ses till Jul! <3

2010-08-25 @ 22:58:13
URL: http://mirjadahlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback