Dag 11 - Mina syskon

Jag tänkte ge er en kort presentation av mina älskade storasyrror.

Jag är sladdis. Erika är 13 år äldre än mig, och Åsa 9.

Det betyder att de lämnade boet när jag var ganska liten, så syskonbråk och slit i håret existerade inte.



Erika
är äldst och nog den snällaste av oss tre.
Hon jobbar på banken, så hon har ständig telefonjour när jag ska göra överföringar teckna försäkringar.
För jag förstår ingenting om sånt, men Erika är duktig.
Erika bor närmast så vi ses relativt ofta - Det tycker jag om.
Hon bor tillsammans med Reidar, som jag växt upp med - När de träffades när jag var ungefär fyra.

Jag trodde ett tag att det var Åsa som jag fått mitt temprament av, men hon har sitt kvar :)
Vi är nog rätt lika varandra.
Åsa är den av oss som har närmast till skratt och hon smittar av sig.
Åsa ger alltid så bra råd, hon är så klok.
Hon bor tillsammans med Roger -  som alltid känts som en storebror till mig.

Hur som helst så älskar jag mina systrar.
Jag gör mig bästa för att vara en bra lillasyster.
De har lärt mig otroligt mycket.
De är båda så intelligenta och snälla.

Kram från Lillsyrran.


Kommentarer
Postat av: Ina

Du är väldigt lik systern till höger, åtminstone på det här kortet.

2010-12-19 @ 15:34:45
URL: http://snowstars.blogg.se/
Postat av: Surella

Hej Sursara

Du är nog för dem en helt underbar lillasyster med stort hjärta.

Blev rörd och tårögd av din presentation av dina nära.

Stor kram

2011-01-26 @ 18:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback