Dag 5 - Vad är kärlek

Kärlek kan vara så mycket.

För mig är kärlek att vakna en lördagmorgon nära den jag tycker mest om av alla.
För mig är kärlek när syskonbarnen säger mitt namn för första gången.
När Mamma ringer för att hon känner på sig att jag behöver prata.
När jag får krama mina syskonbarn.
När jag får spendera lite ensamtid med mina syskon.

För mig är kärlek när Glenn kommer hem från jobber och säger "jag fixar disken".
När en kompis ringer och frågar om det passar sig med en kopp te.
För mig är kärlek att sakna de som fattas.

Kärlek för mig är en helhelg i dammkojan tillsammans med några av mina närmsta.
Tända ljus i lunkan med Lisa är jättemycket kärlek.
Glenn är kärlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback