Vad vet jag


Sitter på bussen påväg hem och funderar över människorna som sitter på bussen tillsammans mig. Vilka är de? Var är de påväg och varför? Tjejen framför mig ska kanske iväg och plocka svamp eller träffa någon kompis hon inte sett på många år. Hon läser en bok, så hon blir alltså inte så lätt åksjuk som mig. Hon tycker kanske om att pyssla, för hon har lagt ner mycket tid på sina lila naglar.
Det ska väl vara det då, som talar emot att hon ska ut och plocka svamp.

Busschauffören sitter och pratar med en man som sitter längst fram. En man som tydligen är polis, skulle gissa på en pensionerad sådan. Han har kanske en fin stuga kring Hemavan och där ska han spendera veckan som kommer. Han har lämnat frugan hemma för att få lite lugn och ro. Han ska dricka whisky och somna på sofflocket då fjälluften gör honom trött. På dagarna ska han ut med några ytligt bekanta för att jaga fågel. Med lätt huvudvärk efter allt whiskydrickande sätter han sig på bussen hem, hem till frugan och värmen.
Han kommer komma hem utan att ha sett en enda fågel.

Detta är dock bara spekulationer. Jag kanske inte ens nuddar det rätta svaret. Vad vet jag.
Nu är jag i alla fall snart hemma för att krama min mamma.


Kommentarer
Postat av: Hampe

*Whisky

Svar: Nöjd nu Hampus? :P
Sara Pettersson

2012-08-28 @ 18:17:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback