Veckan är kommen, en helg är försvunnen.


Äntligen måndag, äntligen, och livet börjar på nytt igen.
Så sjöng Jörgen Schelander och grabbarna en gång,
rent spontant vet jag inte om jag skulle säga att jag håller med dem.

Måndagar är en sån dag, en sån dag som är nödvändig för att komma igång,
men som man gärna hoppar över.
Måndagar är en sån dag då man inser att golvbrunnet i duschen måste rengöras (läs saneras),
 en sån dag man jobbar hela dagen utan att få någonting gjort.
Måndagar är en sån dag då man tappar sista skvätten tandkräm på kanten av handfatet för att det sedan sakta ska glida ner och landa som en blåvit fläck på badrumsgolvet.

Idag var en sån måndag, nivet, helt onödig men ack så trevlig.
Dagen gled inte obemärkt förbi för att sluta med datorn i knät i min källare, nejnej.
Dagen gled förbi med buller och bång, ett tappat kopieringskort och ett hopplöst humör.
Vi gjorde oss dock förtjänta av timmar med BB och massa dösnack.
Kan bara säga att den behövdes för att komma igång. 


Kommentarer
Postat av: mamma

Ja så är måndagar. Fortsätt skriva, det är kul att läsa dina inlägg, kramar i massor mamma

2012-05-15 @ 05:53:15
Postat av: Ida

Så du är tillbaka i Umeå nu skruttunge? :D Ring ringring ring ringring så dejtar vi ihop :)

2012-05-15 @ 16:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback