Fettisdagen


Sen råkar det ju också vara fettisdagen idag.
Dagen då de flesta svenskar går på café, blir bjudna på eller bakar egna bullar med mandelmassa i och vispgrädde på. Själv skippar jag gärna mandelmassan, vilket gör det hela ännu sjukare. En bulle med en massa grädde på låter ju inte riktigt klokt.
Faktumet att jag inte äter mandelmassa har faktiskt gjort att jag idag blev utan semla!


Ja jag vet! Men mandelmassa är en sån grej som är svår att peta bort och jag tror inte Café Lindell ville göra en utan mandelmassa enkomt till mig. Andra tider var det då jag jobbade på ICA och kunde be tjejerna i baket att göra en specialare till mig, då slank det ner en och annan semla i semmeltider (semmeltider? semletider? Ja jag vet inte, och jag skiter i vilket).

Grädde på näsan och semmelkoma är ett måste i februari!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback